יוגה לאזור קו הלסת

תוכן עניינים
יוגה לאזור קו הלסת

פיסול וחיטוב קו הלסת שלכם עם יוגה לפנים: חשיפת הסודות לפרופיל מוגדר יותר

בעולם הבריאות ההוליסטית והטיפול העצמי, תרגול יוגה לפנים זכה לתשומת לב רבה. בעוד שיוגה מזוהה בדרך כלל עם תנוחות גופניות (אסנות) ותרגילי נשימה (פראניאמה), היא משתרעת מעבר לתחומים המסורתיים הללו כדי לאמץ טכניקות שונות המכוונות לאזורים ספציפיים בגוף, כולל אזור הלסת. בדיוק כפי שיוגה מזינה את גופנו ומוחנו, יוגה לאזור הלסת מציעה דרך ייחודית להמריץ ולהצעיר את שרירי הפנים שלנו, לחדד קו לסת, לקדם מראה צעיר יותר ולשפר את הרווחה הכללית.

הבנת הלסת:

ללסת יש תפקיד מרכזי בחיי היומיום שלנו. היא מאפשרת פונקציות חיוניות כמו אכילה, דיבור והבעת רגשות. עם זאת, עקב מתח, הידוק שיניים, יציבה לקויה או תהליך ההזדקנות הטבעי, שרירי הלסת יכולים להיות מתוחים ועייפים. מתח זה גם משפיע על הרווחה הפיזית שלנו, זה יכול להתבטא בכאבי ראש, כאבי לסת ואפילו הפרעה במפרק הטמפורומנדיבולרי (TMJD)- המפרק המחבר בין הלסת התחתונה לעצם הרקה של הגולגולת. למרבה המזל, יוגה לפנים מספקת פתרון עדין אך יעיל לדאגות אלו.

מהו מראה של קו לסת לא מוגדר?

קו לסת לא מוגדר מתייחס לקו לסת חסר הגדרה ברורה או חדות. הוא עשוי להיראות פחות בולט ופחות מובחן בהשוואה לקו לסת מוגדר היטב. כמה מאפיינים הקשורים בדרך כלל לקו לסת לא מוגדר כוללים:

  • חוסר הגדרה: המעבר מקו הלסת לצוואר עשוי להיות פחות מוגדר, וכתוצאה מכך הפרדה פחות מובהקת בין שני האזורים.
  • חוסר הבלטה: קו הלסת עשוי להיראות פחות בולט או פחות מורגש, ולהשתלב בצורה חלקה יותר עם הצוואר והפנים.
  • פני בולדוג: מצב בו יש נפילה של העור בקו הלסת באזור צידי הסנטר.

לפניכם דוגמאות של קו לסת לא מוגדר לפני ואחרי תהליך שיטת הפייס יוגה:

הגורמים לקו לסת לא מוגדר וכיצד יוגה לפנים יכולה לעזור:

הגורמים לקו לסת לא מוגדר הם רבים, חלקם קשורים לאזורים אחרים בפנינו, להרגלי היום יום, הבעות הפנים שלנו, לכוח הגרביטציה, למתח ועוד. שיטת הפייס יוגה יכולה לעזור בכל המצבים האלו, הינה מספר גורמים מרכזיים:

  • הרגלי היום יום: הרגלי היום יום שמשפיעים על החלק התחתון של הפנים שלנו כולל טשטוש חדות קו הלסת תוכלו למצוא במאמר יוגה לצוואר.
  • הבעות הפנים: הבעות פנים חוזרות ומתח באזור הלסת יכולים לתרום להיווצרות קמטים עדינים וטשטוש חדות קו הלסת. הבעות הפנים המשפיעות על אזור זה הן בעיקר הידוק הסנטר ואזור הפה. תרגול יוגה לאזור זה יעזור לכם להיות מודעים להרגלים אלו ולשנותם, להרפות את שרירי הפנים, להפחית את הופעת הקמטים ולקדם עור חלק ומוצק יותר.

לפניכם מספר דוגמאות להבעות פנים אלו:

  • כוח הגרביטציה: עם הזמן כאשר שרירי הלחיים שלנו נחלשים וכוח הגרביטציה מושך אותם מטה, מצב זה ימשוך גם את העור והשומן מטה לאזור קו הלסת, הפנים שלנו יאבדו את הנפח שלהם, וקו הלסת המוגדר שלנו יטשטש. חיזוק שרירי הלחיים עם תרגול יוגה ללחיים יעזור להרים את הלחיים מעלה ולחדד מחדש את קו הלסת.
  • מתח: מתח הוא אחד הגורמים המרכזיים להזדקנות מואצת, מתח באזור קו הלסת ושריר הלעיסה יכול לנבוע מחריקת שיניים, ממתח בחיי היום יום או הבעות הפנים שלנו והרגלים, תרגול יוגה לאזור זה יכול להרפות מתח לפנים רגועות וצעירות יותר.
  • לסת לא מאוזנת: לסת לא מאוזנת יכולה להשפיע על חוסר סימטריה בקו הלסת שלנו, כדי להבין אם יש לכם לסת לא מאוזנת הניחו את כפות הידיים שלכם על קו הלסת, כעת פתחו וסגרו את הלסת התחתונה בלבד והסתכלו האם הלסת נפתחת ונסגרת בצורה ישרה או שהיא נפתחת עם נטייה לצד מסוים. שימו לב להרגלים שיכולים ליצור לכם לסת לא מאוזנת כמו לעיסה בעיקר בצד אחד, התחלת צחצוח שיניים בעיקר מצד אחד, שינה על הצד ועוד.
  • גם טיפולי שיניים יכולים לפגוע באיזון הלסת ואסימטריה.

תרגילי יוגה לאזור הלסת – חיטוב קו הלסת:

תרגיל הרפיית הלסת: הניחו את כפות הידיים שלכם על קו הלסת, כעת פתחו את הלסת העליונה בלבד בספירה איטית של חמש, כעת עצרו לחמש שניות ואז סגרו בספירה של חמש, בצעו מספר סטים.

ניקוי פנימי: שבו בנוחות וקחו נשימה עמוקה. פתחו את הפה לרווחה, הוציאו את הלשון שלכם כלפי מטה ופתחו את העניים חזק. השמיעו קול "האאא" ושחררו את כל האוויר החוצה. תרגיל זה מסייע להרפיית הלסת, לשחרור מתחים, ומספק גם תחושת שחרור רגשי.

סימטריה בקו הלסת: הניחו את כף יד ימין על קו הלסת(צד ימין), עצרו את הנשימה, הניעו את הסנטר לצד ימין (במאמץ של 60 אחוז) כאשר כף היד מהווה התנגדות למשך 10 שניות, בצעו גם בצד השני. תרגיל זה ישחרר מתח מאזור קו הלסת, ויעזור לאזן אותה. במידה והלסת שלכם לא נפתחת בצורה ישרה, אלא נפתחת לצד מסוים, בצעו את התרגיל יותר פעמים לצד זה כדי ליישר אותה.

צוואר ברבור: בצעו יחד איתי את תרגיל צוואר ברבור לקו לסת מוגדר וחד יותר.

סיכום:

בדיוק כפי שיוגה מסורתית מקדמת הרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח, יוגה לפנים מרחיבה את הרעיון וכוללת גם את שרירי הפנים שלנו. שילוב תרגילי יוגה לאזור הלסת בשגרת היומיום שלכם יכול להציע מגוון יתרונות, החל מהפגת מתחים ועד לשיפור קווי המתאר של הפנים וקידום עור זוהר וצעיר יותר. באמצעות תרגילים וטכניקות ממוקדות, תוכלו למצק ולחזק את השרירים האחראים לקו לסת מוגדר יותר, מבלי להזדקק להליכים פולשניים או טיפולים יקרים. זכרו, עקביות היא המפתח בכל תרגול, אז הקדישו כמה דקות בכל יום לביצוע תרגילי יוגה לפנים לתוצאות מדהימות.

תודה שקראתם

רוצים לדעת כיצד לחטב את מראה הפנים שלכם עם שיטת הפייס יוגה? לחצו כאן

אילנית - פייס יוגה
אילנית - פייס יוגה

נעים להכיר, שמי אילנית, מורה מוסמכת לפייס יוגה, הוסמכתי ע"י פומיקו טקצ'יו הכוהנת של הפייס יוגה בעולם. באמצע שנות הארבעים שלי התחלתי להבחין בסימני הגיל על פניי והייתי חדורת מטרה למצוא דרך טבעית למראה צעיר יותר.

תוכן עניינים
פנים צעירות בלי הזרקות וניתוחים
הדרך הטבעית ביותר להחזיר את השעון אחורה

קורס פייס יוגה למתחילים נועד לכל מי שרוצה להתחיל את דרכו עם שיטת הפייס יוגה.

 

קורס פייס יוגה המלא נועד למי שכבר מרגיש שזאת הדרך עבורו ורוצה לקבל עוד בצורה מלאה.

 

תוכנית מלאה עם ליווי אישי, התוכנית כוללת גם קורס למתקדמים ובונוסים התורמים לתוצאות נהדרות.