איך השפה שאנו מדברים משפיעה על מראה הפנים שלנו?

תוכן עניינים
260812323_103182852207489_3591897634025613330_n

"בשפות שונות ישנו שימוש שונה במערכת השרירים"

האם חשבתם אי פעם איך השפה שאתם מדברים משפיעה על האופן שבו אתם נראים?

בשפות שונות אנו משתמשים בשרירי הפנים בצורה שונה, בשפות מסוימות נדרש לדבר יותר מן הגרון ובאחרות להשתמש יותר בלשון.
הדבר נכון גם למבטאים שונים בשפה האנגלית, כגון מבטאים מהחוף המזרחי והחוף המערבי של ארה"ב, וכן מדרום אמריקה, אנגלית בריטית, אנגלית קנדית, אנגלית אוסטרלית, ניו זילנד … הסיבה ששפות שונות משפיעות על איך שאנו נראים היא כי מדובר בביטוי שונה של תנועות, עיצורים ושימוש שונה בשרירי הפנים והלשון.
לדוגמה מורתי פומיקו מיפן מספרת: "שפת האם שלי היא יפנית. חייתי בארצות דוברות אנגלית, כולל קנדה וארצות הברית במשך שנים וחוויתי כמה שינויים פיזיים מעניינים בפני כאשר אני דיברתי בשפות שונות.
ישנם ארבעים ואחד צלילים ביפנית ובאנגלית יש יותר מכפליים. צלילים כמו "th", "r", "V", "F", ואחרים אינם קיימים ביפנית, אז כשהתחלתי לדבר אנגלית, הייתי צריכה לבנות את שרירי הפנים שלא היו בשימוש היום יומי שלי, זאת היתה עבודה פיזית, כמו פעילות גופנית, השפה האנגלית דורשת שימוש בשרירים נוספים בפנים ויותר תנועות באמצעות הלשון. מסיבה זו, גם עכשיו כשאני מחליפה שפות, אני מרגישה תחושה מוזרה בשרירי הפנים. בכל פעם שאני חוזרת לארה"ב אחרי שביליתי כמה שבועות ביפן ואחרי שדיברתי בעיקר יפנית שם, אני צריכה לתרגל את שרירי הפנים כדי לדבר שוב אנגלית, זה כמו תרגילי גוף או מתיחת הגוף – כי אם אנו לא משתמשים בשרירים מסוימים, אנו מאבדים אותם.
דוגמה נוספת: כשאחי היה נער, הוא בילה שנה בקנדה, כשירד מהמטוס חזרה ליפן, אימי לא זיהתה את בנה מיד! פניו היו כה שונים, הפנים שלו פיתחו יותר שרירים, לחיים גבוהות יותר ומבנה שונה באזור הגבות.
ראיתי הבדלים רבים בפניהם של אנשים מתרבויות שונות ושפות שונות, כשאני מביטה בפניהם של אנשים שרק מדברים יפנית, אני שמה לב להרבה פחות קמטים לעומת דוברי אנגלית.
עם זאת, פניהם של אנשים יפניים קשישים שקועות לא מעט. בארצות הברית, התלמידים שלי פחות מודאגים מפנים שקועות וכן מודאגים יותר מקמטים על המצח."
כך שלמעשה השפה משפיעה על איך הפנים שלנו נראות!
למה אנשים ממזרח אסיה לא יוצרים קמטים באותה הדרך כמו הקווקזים?
על פי המחקרים משתתפים ממזרח אסיה הסתמכו יותר על אזור העיניים כדי לתקשר רגשות, בעוד הקווקזים הסתמכו יותר על הגבות והפה.
ויש גם את האמרה: "אתה אסייתי זאת הסיבה שאתה נראה צעיר!"
על פי המחקרים, לדבר יפנית דורש שימוש רק של 20% משרירי הפנים. בהשוואה לגרמניה ודנמרק אשר דורש שימוש של 80% משרירי הפנים!
(JAPANESE AND THE MOTOR THEORY OF LANGUAGE [Electronic publication on LOS Website of papers from De Kalb. Illinois. 1991.)
למעשה מה קורה כאשר אתם משתמשים יותר מידי בשרירי הפנים? אתם יוצרים קווים בפנים שמעמיקים ככל שהזמן עובר.
זאת הסיבה שבפייס יוגה יש חשיבות רבה "להיות מודעים לתנועות הפנים שלכם." בכל פעם שאתם מוצאים את עצמכם עם מצח מקומט או זועף, עצרו את התנועה ורק הרפו, זה עניין של הרגל.
זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק לחייך, כי רוב הקמטים / קווים נוצרים במהלך השנים לאחר תנועות חוזרות, כלומר תנועות שאנו עושים אותן מספר רב של פעמים ביום.
על ידי תרגול פייס יוגה אתם תשיגו שני דברים:
?תחזירו לעור שלכם את המראה המוצק יותר.
?תאמנו את שרירי הפנים שלכם וכך תנטרלו את ההשפעות של תנועות חוזרות ובעייתיות.
בנוסף לפנים מסוימות לוקח זמן רב יותר מאחרות עד שרואים שינויים גלויים, זה תלוי בשפה של המתרגל, בתרבותו ובמוצא האתני שלו, בדיוק כמו שמבנה הפנים של אחד שונה מהשני כך ייקח זמן שונה לראות שינויים מאחד לשני.

אז דמיינו מה יקרה לפנים שלכם כאשר תאמנו את שרירי הפנים ותהיו במודעות לתנועות נכונות בהן

– התוצאות ישמחו אתכם!

תודה שקראתם?
רוצים לדעת כיצד לחטב ולפסל את הפנים שלכם עם שיטת הפייס יוגה? לחצו כאן
אילנית - פייס יוגה
אילנית - פייס יוגה

נעים להכיר, שמי אילנית, מורה מוסמכת לפייס יוגה, הוסמכתי ע"י פומיקו טקצ'יו הכוהנת של הפייס יוגה בעולם. באמצע שנות הארבעים שלי התחלתי להבחין בסימני הגיל על פניי והייתי חדורת מטרה למצוא דרך טבעית למראה צעיר יותר.

תוכן עניינים
פנים צעירות בלי הזרקות וניתוחים
הדרך הטבעית ביותר להחזיר את השעון אחורה

קורס פייס יוגה למתחילים נועד לכל מי שרוצה להתחיל את דרכו עם שיטת הפייס יוגה.

 

קורס פייס יוגה המלא נועד למי שכבר מרגיש שזאת הדרך עבורו ורוצה לקבל עוד בצורה מלאה.

 

תוכנית מלאה עם ליווי אישי, התוכנית כוללת גם קורס למתקדמים ובונוסים התורמים לתוצאות נהדרות.